11 mars 2006

Korten på bordet, Reinfeldt!

Nu har jag skickat in några frågor till moderaterna. Återkommer om jag får svar. Här är frågorna:

Hejsan!

Jag följde TV-programmet om Fredrik Reinfeldt med stort intresse och har nu några frågor som jag hoppas ni kan svara på.

1. Vad är det för ”tydliga värderingar” som Fredrik pratar om?

2. Av Fredriks politiska historia kan man få för sig att det han står för idag skiljer sig väldigt mycket från det han stod för när han var med i MUF. Det verkar som att han har bytt grundvärderingar. Stämmer detta? Om ja, vilka värderingar är det som har reviderats och på vilket sätt?

3. Jag har lite svårt att greppa moderaternas förändring med Reinfeldt. Vad är det som har förändrats? Är det värderingarna? Ideologin? Politiken? Retoriken? Eller bara partiledaren? Hur stor är förändringen egentligen?

Till den sista frågan har jag ett par följdfrågor.

1. Om förändringen är så stor som man vill låta påskina – hur ser moderaterna i så fall på hur moderaterna var innan förändringen ägde rum? Kan man sträcka sig så långt att man tycker att den moderata politiken före förändringen var felaktig?

2. Om förändringen inte är så stor som det verkar – hur tänker man i så fall hantera de väljare som, vid händelsen av en borgerlig valseger tvingas konstatera att de röstade på något annat än de trodde att de röstade på?
Counter Stats
big brother
big brother Counter