13 mars 2006

Melodifestivalen

Jag vägrar att kommentera melodifestivalen.

Förra året skrev jag en text om spektaklet och visade (tyckte jag) att till och med själva musiken är kommersiell. Om kapitalismen hade ett ljud skulle den låta som en schlager, typ. För att sammanfatta.

Jag skickade in artikeln till Allehanda, men den var för lång. Dock var de väldigt intresserade av att publicera en kortare version och undrade om jag kunde korta ner den. Det kunde jag inte, så den blev inte publicerad.

Som tur var, kan tilläggas. Jag testade nämligen texten på två vänner som bägge är väldigt schlagerintresserade och dom blev väldigt upprörda. Antingen var jag väl orättvis i min kritik eller så fick jag in en fullträff.

Hursomhelst, nu ruvar jag på texten och väljer istället att gå i ide varje lördag tills jippot är över. Godnatt.
Counter Stats
big brother
big brother Counter