12 juli 2006

En perfekt kväll

Vid niosnåret var vi tillbaka på klubben efter en tur till Jorkas i Svartå. Istället för att låta hojen stå kvar utanför lokalen så ställde jag in den. Arbetet med garaget hemma kräver plats och därför är det bättre om hojen står kvar på klubben. Hemfärden fick gå med buss. Alltså kunde jag ta en öl och slappna av en stund.

Men just när jag skulle öppna den efterlängtade törstsläckaren kommer A och protesterar.

- Vad håller du på med?
- Jag tänkte ta mig en öl.
- Nej, det går inte.
- Jo, jag ska åka buss.
- Nej, då blir ju jag också sugen.
- Men det är väl ditt problem. Mmmm, öl. Gott. Psssssccchh! (öppnar ölen). Sluuurrrpp. (dricker demonstrativt).
- Neeeeejjjj! Peeelleeee! Kan du skjutsa mig?

Sagt och gjort. A blir lovad skjuts och tar en öl han också.

Pelle blir fundersam. Ringer sin fru och kollar om hon kan hämta honom och A senare på kvällen. När samtalet är klart meddelar Pelle:

- Jag får!

Sedan sitter vi där. Pssch!, Pssch!, Pssch!, Pssch!. Och klubben är full med hojar. Perfekt. Psssch!

F undrar varför jag ska ta bussen och erbjuder skjuts. Ännu mer perfekt!

Det är skönt med semester.
Counter Stats
big brother
big brother Counter