26 september 2006

Alliansen hit och alliansen dit

Jag försökte följa aktuellt.

Alliansen föreslår... Alliansen har sagt... Alliansen tycker... Alliansregeringen (sic!) planerar...

Alliansen hit och alliansen dit. Hela nyhetssändningen var full av allians.

En fråga.

Vad är det för fel på "borgarna"?

Så här:

Nu har borgarna föreslagit återinförandet av betyg i årskurs 7. Borgarna föreslår också återinförande av begreppet "ordning och uppförande" i skolan. Med sitt maktövertagande ser borgarna goda möjligheter att återinrätta gammal hederlig katederdisciplin.

Allians.

Jag kräks på allians.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du verkar bitter, Martin Lind. Acceptera valnederlaget istället. Väljarna valde alliansen istället för er. Det är väl inte så trevligt att kräkas på väljarna.

09:14  
Blogger Martin Lind said...

Det lär väl bli tydligt snart för väljarna vad det var de valde egentligen.

Det jag kräks på är nyhetsrapporteringens alliansretorik. Påminner om "ers majestät" eller nåt. Att må illa av journalisternas kryperier är inte samma sak som att kräkas på väljarna.

Om vi ska prata valresultat får jag väl tillstå att jag är väldigt nöjd med utfallet här i länet.

10:53  

Skicka en kommentar

<< Home

Counter Stats
big brother
big brother Counter