15 maj 2006

En grillad med senap och ketchup, tack!

I helgen hann jag uppdatera mig lite. Såg debatten mellan Reinfeldt och Persson via svt:s hemsida.

En debatt som många säkert redan har kommenterat. Jag får räkna mig till eftersläntrarna.

Mitt intryck: Reinfeldt är helt väck. Uppe på läktaren och köper korv.

Det beror inte på att killen är obegåvad, utan på att han trots allt, hur mycket han än försöker ge intryck av något annat, företräder högern inom svensk politik. Ingen retorik i världen kan dölja det faktum att moderaterna är och alltid kommer att vara ett överklassparti.

Och för övrigt, vad ska vi med två arbetarpartier till?

Bejaka dig själv, Reinfeldt. Låt masken falla. Det är bättre än den sorgliga uppsyn vi fick se i närbild när du under debatten blev ertappad på punkt efter punkt med vad din så kallade arbetarpolitik egentligen står för.
Counter Stats
big brother
big brother Counter