14 februari 2007

TV4 svarar

Från: Andreas Haglind [mailto:andreas.haglind@tv4.se]
Skickat: den 14 februari 2007 10:19
Till: Martin LindÄmne: SV: Anmälan

Hej,

Det ingår i vårt uppdrag att vara opartiska. Ingen uppgift eller part skall undgå granskning eller relevant bemötande. I det inslag du beskriver så anser jag att samtliga tre berörda parter fick möjlighet att föra fram sina budskap; både LO, Svenskt Näringsliv och företagaren som varit satt i blockad. Du har din fulla rätt att anmäla oss till GRN, och även jag ser fram emot en granskning.

MVH

ANDREAS HAGLIND
Executive Director Nyhetsmorgon TV4 AB
Phone +46 (0)8 459 43 02
Cell +46 (0)708 220 333
Address TV4 AB Tegeluddsvägen 3
S-115 79 Stockholm Sweden

Mitt svar:

Hej Andreas!
Nu var min poäng att antalet berörda parter var fyra, inte tre. Ni hade inte med någon anställd. Dessutom uppfattade jag att programledarna tog ställning i frågan, vilket framgick av sammanhanget.

Men, men… Vi får väl se vad granskningsnämnden gör för bedömning. Tydligen så ser vi båda fram emot en granskning och det är ju roligt.

Hälsningar,

Martin Lind
Counter Stats
big brother
big brother Counter