17 april 2006

Datorer, datorer, datorer...

Det känns som om större delen av helgen har gått åt till att fixa med datorer. I fredags kväll var vi hos ett par bekanta och käkade tacos. Efter maten hjälpte jag till med en internetuppkoppling som inte ville fungera. Jag bytte "standardanslutning" och valde bort det automatiska riktnumret, eftersom datorn envisades med att leta modempooler i Afrika oavsett vilket landsnummer man valde. Det funkade.

I lördags var vi hos svärföräldrarna på påsklunch. Där var det brännarprogrammet som inte gick att installera eftersom det fanns en tidigare version installerad som inte gick att ta bort. Efter en del ogräsrensning i regedit slutade installationsprogrammet att protestera.

Idag var vi hos frugans brorsa och åt smörgåstårta. Där hade det börjat gå långsamt att surfa. Vi hittade en trojan som vi gjorde processen kort med.

Sedan blev jag drabbad själv. Igår upptäckte jag att min handdator inte ville synka längre. Ingen kontakt via dockningsstationen.

Där gick jag bet. Har testat allt. Precis allt. Halva natten och halva dagen idag. Inget funkar. Helvete.

Just nu söker jag tröst hos Murphy.
Counter Stats
big brother
big brother Counter